Tictic AB är personuppgiftsansvarig för behandling av Kundens personuppgifter enligt Avtalet. Tictics Integritetspolicy kan läsas här: www.tictic.se/integritet
1. Villkor
Dessa villkor gäller mellan Tictic AB och en konsument (Kunden).
Tictic AB administrerar betalsamtal för olika innehållsleverantörer. Fakturering för utnyttjad tjänst sköts av respektive innehållsleverantör.
2. Skyldighet att tillhandahålla kontaktuppgifter
Kunden ansvarar för att korrekt kontaktinformation är registrerad hos Tictic AB.
3. Tillhandahållande
Tictic AB använder olika tekniska system för att tillhandahålla samtal. Det ligger i Tictics intresse att dessa system fungerar felfritt 24/7 365 dagar om året. Tictic AB garanterar dock inte 100% tillgänglighet av samtal.
4. Spärr för användande av innehållstjänster
Om Kunden önskar att spärra sitt telefonnummer för betalsamtal via Tictic görs detta genom mail till info@tictic.se. Efter genomför spärr skickas ett bekräftelsemejl. Spärr utförs under ordinarie arbetstid och normalt inom 24h.
5. Force majeur
Part är befriad från skyldighet att ersätta skada eller att fullgöra viss förpliktelse enligt Avtalet, om skadan eller underlåtenheten har sin grund i omständighet utanför parts kontroll (”Befriande Omständigheter”) och omständigheten förhindrar, avsevärt försvårar eller försenar fullgörande av sådan förpliktelse.
6. Friskrivning från innehållsleverantörernas tjänster
Tictic AB har inget ansvar för innehållsleverantörernas tjänster. Kontakta respektive innehållsleverantörs kundtjänst för frågor rörande betalningar och andra specifika frågor.
7. Ändring av Allmänna villkor
Tictic AB har alltid rätt att ändra de Allmänna villkoren när detta behövs för att följa nya lagar och myndighetsbeslut. Vi uppmanar dig som Kund att hålla dig uppdaterad med de lagar och regler som gäller och ändringar som publiceras här. Genom att fortsätta använda Tictic anses Kunden ha godkänt vid var tid gällande regler och villkor.
Detta dokument uppdateras löpande.
Senaste revision: 2024-12-10